tirsdag 28. august 2012

Gunnar Staalesen-Der hvor roser aldri dør

NY bok om Varg Veum. Gunnar Staalesen svikter ALDRI. Bøkene om Varg Veum har vært blant mine favoritter i snart 30 år. Lenge før jeg selv kom til Bergen hadde jeg lest hans skildringer om byen og området som ble som en ny oppdagelse når jeg selv flyttet hit. Til min manns store fortvilese sammenlignet jeg alle steder vi besøkte den første tiden, men hendelser fra bøkene! Hvert annet år kommer en ny bok og en helg er satt av til KOS ( noen ganger blir det en dag ) I denne boka handler det om en forsvunnet liten 3 år gammel jente som forsvant sporløst fra sandkassen utenfor hjemmet i det fredelige boligstrøket Nordås utenfor Bergen. Foreldelsesfristen for forbrytelsen er i ferd med å løpe ut, og Mettes mor gjør et siste fortvilt forsøk på å finne ut hva som skjedde med datteren. Det blir Varg Veum som får oppdraget. Lille Mette vokste opp i et miljø preget av idealer om åpenhet, fellesskap og deling. Men hva skjedde egentlig i dette fredlige miljøet?
Les boka du blir garantert ikke skuffet!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar