torsdag 9. august 2012

På ferie med pappa av Dora Heldt

 I sommer har jeg hatt min gamle far hos meg i noen uker og han er på ingen måte lik Ines sin gamle far som moren ber henne ta med på sin egen ferie da hun skal ha en operasjon.
Boka er uttrolig morsom og samtidig litt gjenkjennelig for alle oss som er sin fars datter.
Finn en god stol, noe godt i glasset og la det bli underholdt! 
Dette er hva som står bak på boka ;
"Herlig underholdende sommerlektyre som har tatt Europa med storm! "Det dreier seg da bare om to uker." Min mors stemme lød vennlig og bestemt. Jeg hadde allerede fra telefonsamtalens begynnelse hatt en ubehagelig følelse. "Og han er din far. Andre barn ville ha gledet seg.""Mamma! Hva mener du med "andre barn"? Jeg er 45!" Egentlig skulle det være en avslappende ferie: Christine ville reise til øya Norderney for å hjelpe sin venninne Marleen med å pusse opp sommerpensjonatet hennes. Men så blir hun kommandert av sin mor til å ta med sin far. Allerede reisen hjemmefra bringer henne til randen av sammenbrudd, for den 73-årige Hans har sin egen oppfatning av det meste."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar