mandag 22. oktober 2012

Mokka av Tatiana de Rosnay

Jeg må ærlig innrømme at jeg er svak for Tatiana de Rosneys bøker helt siden jeg leste Saras nøkkel. I denne boken skriver hun om Justine  som lever et rolig liv i Paris med mann og to barn inntil en onsdag ettermiddag hele tilværelsen snus på hodet. Sønnen Malcolm på 13 år, blir overkjørt, men bilen stopper ikke og Malcolm ender i koma. Etterforskningen står på stedet hvil. Justine og mannen Andrew er i sjokk og blir fylt av bitterhet og mangel på forståelse. Det går utover forholdet deres. Selv om både hennes mann og foreldre råder henne til å la det være, klarer ikke Justine å oppgi å lete etter den ansvarlige for ulykken. 
Når jeg leser denne boken kan jeg føle både frustrasjon, sinne og bitterhet hos Justine og  tildels forstå hennes handlinger. Boka er ærlig og enkelt skrevet med et lett flytende språk som griper en enkel sjel som meg om hjertet.
GOD BOK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar