tirsdag 29. juli 2014

Norske reiselivsaktører som holder stengt midt i juli - er det mulig ?

For et par uker siden hadde jeg gleden av og kjøre turen fra huset mitt i Solund til Ålesund over ett par dager helt for meg selv. Nå skulle kjøreturen ha fokus på å stoppe alle de steder JEG ønsket å besøke , men som det aldri var tid eller interesse for av medpassasjerer! Første stopp var bygda Dale i Sunnfjord. Dette er fødestedet til en av mine dikt favoritter Jacob Sande og tusenårstedet til Fjaler med Jacob Sande tunet og Klokkargården. Likeså hadde jeg lest om Krambua og en gammel bu med gamle kuriositeter men ikke burde gå glipp av. Jeg ankom Dale onsdag 16.juli kl 11 og dette er er hva jeg møtte: Dale var STENGT og ingen informasjon om NÅR åpen på noen ANNEN lapp. Trist , men sant midt i fellesferien. Neste stopp ble derfor Førde og hvor jeg ville besøke det nye kunstmuseet Sogn og Fjordane kunstmuseum jeg hadde funnet ut lå på Museumsplass. riktignok er ikke Førde stort, men hadde det var skiltet fra både E39 og Riksveg 5 tror jeg fler hadde funnet denne perlen. Jeg hadde museet HELT for meg selv en regntung 16.juli. Etter et litt leting fant jeg museet uten parkeringsplass ( takk Sunnfjord Rica Hotel over veien for parkering). Kr 50,- ( billig) kostet opplevelsen- synd da at det ikke er mulig å finne en souvernir i butikken til en overkommelig pris. Anbefales og lete opp dette flotte og spennende museet. Se bare her : Neste dag etter en natt på Hotel Alexandra ville jeg ta turen inn Lodalen. kanksje Norges vakreste dal. I motsetning til folksomme Briksdalen kan man her og komme inn til Kjenndalsbreen etter en kort tur. Men hvorfor i allverden holdt Kjenndalstova stengt 17. juli ????? Ingen lapp om når den er åpen kun inforamsjon om at her er alt stennt , selv om nettet opplyser om åpent fra mai- september. Hvor kan jeg og andre turister FÅ LOV å legge igjen noen penger når det er stengt midt i fellesferien- beats me! Jeg vil gjerne selge inn turen inn til Kjenndalen- INKL kaffe og kake ( svele) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar