mandag 22. oktober 2012

Jentene fra Balletten av Monika Nordland Yndestad

Jeg er så stolt av at en av mine tidligere kollegaer har skrevet en så UTROLIG spennenede og skremmenede krimbok. For en lesehest som meg og med et hjerte for krim blir det færre og færre krimbøker som virkelig for meg til å lese hele natten. Med det gjorde Jentene fra balletten!!!
Boka handler om Mina 15 år som bor i Os utenfor Bergen. Hun er en helt normal 15åring som klarer seg bra på skolen og i idretten. Så skjer det noe med Mina og iløpet av kort tid er hun blitt både utagerende og selvdestruktiv. I Bergen jobber Alice Bratt i Bergens Avisen som krimjournalist, og begynner å grave i begrepet “Jentene fra balletten”. Det handler om unge jenter som til tross for å skulle ha alle forutsetninger for et godt liv, raser utenfor. På Os, der Mina bor, finner Alice flere hendelser som er bekymringsfulle. Beskrivelsene av det grusomme i boka får det til å grøsse oppover ryggen på en og tegner skremmenede bilder som til tider er svært ubehagelige.
Jeg kan NESTEN ikke vente til neste bok,forb Monika har lovet å skrive fler om Alice Bratt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar