søndag 20. oktober 2013

Dødvann av Ann Cleeves

Dette er britisk krim på sitt beste for meg !!! Jeg elsker alle Ann Cleeves sine bøker og lengeter til Shetland hver gang jeg har fortært en ny bok av henne. Jeg vil til øyene Fetlar og Whalsey, men aller helst til Fair Isle Jimmy Perez fødested. Dette er 5. boka omJimmy Perez og jeg har lest at bøkene nå er fimatisert. Noe og glede seg til :) DI denne boka blir liket av journalist Jerry Markham funnet i en tradisjonell Shetlands-båt og Willow Reeves satt til å lede etterforskningen. Etter at Jimmi Perez forlovede døde, har politietterforskeren trukket seg tilbake, men nå blir han engasjert i den nye saken. Markham var opprinnelig fra Shetland, men hadde forlatt øyene for å jobbe i London. I kjølevannet etterlot han seg en skandale som involverte en ung jente, Evie Watt, nå forlovet med en sjømann. Markham hadde få venner på øya, så hvorfor var han kommet tilbake? Som alltid en overraskene slutt på en klassisk krimgåte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar