søndag 5. mai 2013

Sara Blædel- De glemte pikene

I vinter kom jeg over Sara Blædel og boka "Kall meg prinsesse." og ble kjent med Louise Rick i den danske mordkommisjonen. Dette var en skikkelig turnpager og jeg oppdaget at hun i år kom med en ny bok som jeg har ventet på på biblioteket, som heter De glemte pikene. Det har gått noen år da dette er 5 boka med Lousie Rick. I denne boken blir liket av en kvinne blir funnet i en skog på Sjælland. Hun har ifølge rettsmedisinerne vært død i et døgn og har et stort arr i ansiktet. Ingen har meldt kvinnen savnet og Louise Rick har ingen spor. Et fotografi av kvinnen offentliggjøres, og Louise kontaktes av en terapeut som mener den avbildede er en tidligere pasient fra Elisenlund, en anstalt for psykisk utviklingshemmede. Institusjonen er nedlagt, men blant de gamle journalene venter en ny overraskelse. Etterforskningen ripper opp i gamle sår, også for Louise selv, som konfronteres med hendelser hun har gjort alt for å glemme. Jeg er hektet og venter nå på bøkene mellom disse to "  bare ett liv" ( oversatt til norsk) og " aldrig mere fri" ( skal leses på dansk).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar