søndag 4. desember 2011

Cecilie Enger- Kammerpiken

"Oslo, 1926. Hilda Cooper kommer fra England for å jobbe som dronning Mauds kammerpike. Innenfor Slottets vegger, i sterk kontrast til livet utenfor, innordnes hun i et hierarkisk samfunn av tjenere, etikette, måltider og dronningens stadige kjoleskift. Hilda Cooper ble, sammen med sin underordnede kammerpike Violet Wond, boende på Slottet under tre norske konger, fram til sin død på 1990-tallet. Romanen er basert på samtaler med folk som kjente disse to. "Dette er skriver forlaget om Cecilie Enger sin bok. Jeg har lest de fleste av hennes bøker siden hun er fra mitt nabolag i Asker og god venninene med flere av mine venninner. Ikke alltid har bøkene fenget meg like mye, men denne boken fløt så lett og godt i språket at den ble lest i ETT.
Jeg elsket denne boken- som gjerne kunne vært enda lenger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar